5 Instagram tips voor makelaars

Is je aanwezigheid als makelaar op Instagram een bewuste keus om je doelgroep te inspireren of bereiken? Heb je nagedacht over een effectieve strategie voor bereik, interactie of acquisitie van klanten?

Het platform Instagram biedt veel kansen en voordelen voor makelaars. Het is een visueel medium en heel geschikt voor makelaars. Het is wel belangrijk om te weten dat Instagram anders werkt dan LinkedIn, Facebook en Twitter.

Heb je niet het overzicht wat de (nieuwe) mogelijkheden zijn van Instagram? Ik geef je 5 handige tips, die je direct kunt toepassen!

#1 Wees consistent op Instagram

Jouw aanwezigheid en consistentie is belangrijk voor je volgers. Met de app Later (gratis) kun je het jezelf makkelijk maken door Instagram posts voor een periode in te plannen en automatisch te laten posten. Door consistent goede content te plaatsen op Instagram, is de kans op betrokkenheid groter en leert het algoritme dat je zakelijk account succesvoller wordt. Dus de frequentie is niet het belangrijkste, maar de consistentie. Dus niet 5 posts op een dag en dan weer een week niks posten.

#2 Maak slim gebruik van Stories

Als je meer wilt bereiken met je account, is het slim om Instagram Stories een belangrijk onderdeel te laten worden van je strategie. De Stories geeft je account meer persoonlijkheid en menselijker. Wil je ook consistent blijven met Stories kun je gebruik maken van de app Planoly. Hoe vaak moet ik een Story posten? Schrijf eerst dagelijks of wekelijks een aantal content ideeën op om te posten. Test en ervaar altijd wat wel en niet werk voor jouw volgers!

#3 Plaats geen Instagram posts door op Facebook

Het doorplaatsen van Instagram posts op Facebook is lekker makkelijk en bespaart ook veel tijd. Voor jou gemak, maar je verplaatst je niet in je doelgroep. Jouw volgers of fans kunnen hierdoor afhaken.

#4 Verwijs naar de bio voor een ‘call to action’

Je hebt een mooie foto of video gemaakt en in de post beschrijf je dat je volgers een brochure kunnen aanvragen, een vacature kunnen lezen of een specifiek huis (URL website) wil laten zien. Verwijs in de tekst naar de bio om de lezer naar je website te leiden.

#5 Gebruik de juiste hashtags

Gebruik alleen hashtags die voor jou relevant zijn als makelaar of voor het bericht. Je kunt hashtags ook in Stories zetten om meer mensen te bereiken. De juiste hashtags kunnen zorgen voor meer bereik, interactie en nieuwe volgers. Een klein onderzoek kan je betere inzichten geven. Kijk eens bij andere Instagram accounts welke hashtags zij succesvol gebruiken.

Ik hoop dat deze tips nuttig voor je zijn en je inspiratie geeft om meer uit dit interessante platform te halen.

Heb je geen tijd om Instagram consistent of succesvol in te zetten en zoek je ondersteuning? Of wil je door een praktische kennissessie meer uit dit platform halen door het succesvoller zelf te doen? Stuur dan een bericht naar mark@socialbrander.nl

About the Author

Mark Gieben

Mark Gieben is digitaal marketing strateeg / consultant en oprichter van Social Brander. Ontwikkelt en implementeert praktische en juiste groeistrategie om jouw doelgroep nog beter te bereiken. Werkt dagelijks voor kleine, grote, bekende en minder bekende bedrijven om samen de online strategie te optimaliseren.