Bloggen als onderdeel van Branding Strategie

Wel of niet bloggen?

Heb jij de voordelen van zakelijk bloggen al ontdekt? Zakelijk bloggen biedt kleine ondernemers en bedrijven ontzettend veel voordelen. Het is geschikt om kennis te delen. Herkenbare problemen te schetsen en inspiratie of oplossingen te bieden. Bloggen kan ook bijdragen aan leadgeneratie en meer bezoekers op je website. Wij spreken (potentiële) klanten die graag willen bloggen, maar geen social strategie hebben of het lastig vinden om een goede blog te schrijven. Maar waarom zou jij als kleine ondernemer of bedrijf moeten overwegen om het wel te gaan doen?

Redenen om wel te gaan bloggen

1.  Je kunt je merk te versterken en de relaties met je doelgroep ontwikkelen en versterken. Regelmatig, nuttige inhoud delen op een manier die het mogelijk maakt voor de lezers om te reageren, helpt je om verbinding te maken met je klanten en potentiële klanten. Het helpt je ook om de positie van je bedrijf in de markt te verduidelijken.

2.  Bloggen boost je zichtbaarheid op het internet. Stel dat je blog op elke relevante zoekactie bij de eerste resultaten komt te staan in Google of de andere zoekmachines. Bloggen is dus ook een een goede vorm van Search Engine Optimization.

3.  Jezelf  ‘branden’ als een expert in je branche. Wijs je doelgroep de weg met specifieke kennis. Of het nu het delen van jouw expertise is of het vinden en verspreiden van informatie die voor anderen relevant is, jij kunt jezelf als bedrijf of persoon onderscheiden. Zolang je geloofwaardig bent, heb je de mogelijkheid om te delen en gedeeld te worden op internet.

Hoe zorg je dat je voldoende inspiratie hebt voor onderwerpen om te bloggen?

Een editorial of content kalender kan erg waardevol zijn om voldoende prioriteit aan zakelijk bloggen te geven en tijdstippen en onderwerpen goed te kunnen plannen. Op onze website kun je onder ‘Gratis downloads’ een voorbeeld opvragen van zo’n kalender.

Overtuigd om te gaan starten met bloggen of meer strategisch in te zetten? Laat ons weten wat je ervaringen zijn!

About the Author

Mark Gieben

Mark Gieben is digitaal marketing strateeg / consultant en oprichter van Social Brander. Ontwikkelt en implementeert praktische en juiste groeistrategie om jouw doelgroep nog beter te bereiken. Werkt dagelijks voor kleine, grote, bekende en minder bekende bedrijven om samen de online strategie te optimaliseren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.