Hoe zet je LinkedIn stories in voor je bedrijf?

Na een jaar testen biedt LinkedIn je nu ook de optie om stories te maken voor je netwerk in de mobiele app. Nu alleen beschikbaar voor de persoonlijk profiel en later ook te gebruiken voor bedrijfspagina’s. Voor het HR, recruitment, marketing en communicatie team is dit een nieuwe optie in de strategie voor het aantrekken en bereiken van nieuwe klanten, fans en personeel.

Op Facebook en Instagram zijn de stories al bekend en populair, maar is het ook een toevoeging voor LinkedIn? Niet iedereen zal enthousiast zijn, maar de nieuwe generatie is meer visueel ingesteld. Dus dat kan zeker kansen bieden!

Waar vind je LinkedIn stories?

De LinkedIn stories worden in Nederland uitgerold, maar het kan zijn dat het nog niet zichtbaar voor jou is. Als je klikt op het ‘plusje’ op je profielfoto kun je starten met het maken van een story. In het overzicht zie je stories van mensen in je netwerk.

Wat kun je met LinkedIn stories?

Met een creatieve en inspirerende story, in de vorm van een foto of video, is je verhaal max 18 seconden zichtbaar. En kun je stickers en tekst toevoegen. Je netwerk en volgers zien de story en hebben ook de optie om je direct een bericht te sturen. De story blijft 24 uur zichtbaar.

Wat zijn de kansen?

Start met inspirerende en motiverende content in de vorm van een story waar jouw ideale volger echt iets aan heeft. Het biedt jou de kans om met je expertise positief op te vallen binnen je vakgebied. Ik deel in deze blog hoe jij je expertise en kennis op een professionele manier deelt, waarmee je je netwerk blijft boeien en laat groeien.

Enkele ideeën:

  • Q&A’s
  • De dag van een werknemer op IT afdeling , storytelling werkzaamheden
  • Deel 5 tips in slide vorm
  • Deel een live of online event update
  • Deel productlancering of innovatie
  • Creatieve video voor vacature
  • Inspirerende video voor aankondiging training

Ik hoop dit je inspiratie geeft om Stories slimmer, maar vooral beter in te zetten. Heb je hulp nodig bij het inzetten van LinkedIn? Neem dan contact op en wij helpen je graag!

About the Author

Mark Gieben

Mark Gieben is digitaal marketing strateeg / consultant en oprichter van Social Brander. Ontwikkelt en implementeert praktische en juiste groeistrategie om jouw doelgroep nog beter te bereiken. Werkt dagelijks voor kleine, grote, bekende en minder bekende bedrijven om samen de online strategie te optimaliseren.